Vajon mi a stabil vendégkör kialakításának kulcsa? Mit és hogyan csinálnak a sztárkozmetikusok? Mi az a plusz, ami megkülönbözteti az átlagosat az igazán különlegestől és trenditől?

A siker titka egy 7 éven át zajló kutatás szerint rengeteg tényezőn múlik, ám mindenképp szükség van hozzá szenvedélyre, kemény munkára, specializációra, saját határaink átlépésére, kitartásra és ötletekre.

Szenvedélyt nem lehet venni, kölcsönözni, szerezni – ez vagy van, vagy nincs az emberben a munkája iránt. De nem gondoljuk, hogy ezt a cikket olyasvalaki olvassa, aki ne szeretné szenvedélyesen a kozmetikai szakmát, így e sikerfeltétel kapcsán nem is szaporítanánk tovább a szót.

A kemény munka és a specializáció két olyan faktor, amely alapvetően döntés kérdése, de mindkettő megtérül már rövid távon is, több éves távlatban pedig egészen biztosan. Egy kozmetikai tetoválásra vagy biokozmetikumok használatára szakosodott, kellően rugalmas időbeosztással dolgozó kozmetikus, aki még a vendégeivel való aktív kommunikációra is figyelmet fordít, egyértelműen sikert arat, bárhol dolgozzon is az országban.

Saját határaink átlépése, komfortzónánk elhagyása általában a legnehezebb feladat az életben, ám – ahogy erre pszichológusok, karriertanácsadók is rendszeresen rámutatnak – szinte kivétel nélkül megtérül. A komfortzónánk határain túl várnak ugyanis az igazán nagy sikerélmények és intenzív átélések – legyen szó egy új kozmetikai eljárás kipróbálásáról, bevezetéséről vagy valamilyen számunkra idegen terepen való eligazodásról. Ilyen lehet például egy nem közvetlenül a kozmetikához kapcsolódó szolgáltatás bevezetése, esetleg egy ugyancsak új social media platform kipróbálása.

A kitartásban rejlő erőt sem adják ingyen, hiszen óhatatlanul mindenki belecsúszik egy-egy hullámvölgybe a saját szakmája gyakorlása során, akármennyire is szereti azt. Ha azonban az az elhatározás az erősebb, hogy igenis megyünk tovább, és nem adjuk fel az eddig elért eredményeinket, sőt, egy-egy kisebb botlás vagy bukás után is talpra állunk, nos, az óriási mentális erőt ad a folytatáshoz és a fejlődéshez.

A kreatív fejlesztési ötletek révén nem csak közvetlenül kozmetikusi mivoltunkban léphetünk egyre feljebb és feljebb, hanem az ügyfelek igényeire odafigyelő vállalkozóként is. Ilyen gondoskodó fejlesztés lehet például a bankkártyás fizetés bevezetése a szalonunkban. A kártyaelfogadásról jó, ha tudjuk, hogy többet hoz a konyhára, mint amennyibe kerül, és ma már alapvető szolgáltatásnak számít. Az emberek szívesen fizetnének elektronikusan, akkor is, ha nem is beszélnek róla. Ráadásul kártyával is kaphatsz borravalót, vállalkozásod pedig népszerűbb lehet másokénál. Egy szó, mint száz: kártyával az élet gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb. A POS-terminál a barátod, aki eddig bevezette, megszerette!

Kis-és középvállalkozásod van? De még nem vagy bankkártya-elfogadó? Az elinduláshoz hasznos segítséget találsz erre az oldalra kattintva!

Képforrás: Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek