Az a körmös, aki igazán odafigyel a vendégei igényeire, nem csak az aktuális trendekkel, formákkal és a legbefolyásosabb influencerekkel van tisztában, hanem például azzal is, hogy a fizetési szokások napjainkra igencsak megváltoztak.

A járvány a készpénz használatát is megfertőzte

Az elmúlt években a társadalom és a gazdaság digitalizálódásával eleve felgyorsult a készpénzmentes fizetési formák terjedése, de ennek a folyamatnak az elmúlt egy évben a koronavírus-járvány is egy újabb, váratlan, óriási lökést adott. Az emberek ugyanis a vírus miatt – joggal – elkezdtek tartani a készpénztől, a baktériumok és a vírusok hordozójától, így amikor csak tehették, valahogy kiváltották az érmék és a papírbankjegyek használatát.

Az azonban már most szinte biztosra vehető, hogy a járvány múltával is nagyon sokan megmaradnak majd azoknál a fizetési szokásoknál, amiket a Covid-19 megjelenése óta, illetve a pandémia alatt elsajátítottak.

100-ból 82 ember fogja gyakrabban használni bankkártyáját!

Egy közelmúltban készült felmérés adatai szerint az emberek 62 százaléka gyakrabban fizetett bankkártyával az elmúlt egy évben, mint a pandémát megelőzően, sőt 17 százalék volt azoknak az aránya, akik korábban bár kizárólag készpénzzel fizettek, most már a kártyájukat is használják. Összességében a megkérdezettek 82 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szeretné a jövőben is megtartani új fizetési szokásait, ami egyértelműen a korábbinál gyakoribb bankkártyahasználatot jelent majd.

Minden bizonnyal előnybe kerül most a többiekhez képest például az a műkörmös is, aki időben lép, és bevezeti a POS-terminál használatát.

Ráadásul a kártyaelfogadásnak számos pozitív hozadéka van:

  1. A kártyaelfogadás gyorsabb, mint a készpénz és technikailag is egyszerű. Nem kell többé a visszajáróval bajlódni, és az ember nem kerül kínos helyzetbe, ha véletlenül rosszul ad vissza.
  2. Kártyával is kaphatsz borravalót! Aki bankkártyával fizet, az ugyanúgy adhat jattot! Tévhit, hogy nincs erre egyszerű megoldás egy POS-terminálon. A digitális 21. században pont erre ne lenne?!
  3. A kártyaelfogadás menő! Sőt, a Z-generáció tagjai és a Milleniálok (azaz az ezredforduló környékén születettek) egyenesen természetesnek tekintik, hogy az élet minden területén digitális megoldásokat használnak.
  4. Van ügyféligény, csak nem mindig látható! Prémium érzetet kelt, hiszen a vendégek kimondatlan vágya is teljesül. Egyre több szépségipari szolgáltató számol be ugyanis arról, hogy bár vendégei maguktól nem jelezték, miután felmerült a bankkártyás fizetés bevezetésének ötlete, a legtöbben örömmel vették azt. Amióta pedig van POS-terminál, minden alkalommal használják is.

Képforrás: Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek