Az ősz beköszönte nem csupán a természet színpompás átalakulását jelenti, hanem a turizmus és a szálláshely-szolgáltatás szektorának üdítő, szezonális fellendülését is. Azoknak, akik apartmanokat, házakat vagy szobákat kínálnak a pihenni vágyóknak, számos feladattal és kihívással kell ilyenkor szembenézniük. Tanácsunk, hogy szállásadóként a rengeteg teendőd mellett jusson időd arra is, hogy digitális szolgáltatóvá, azaz bankkártya-elfogadóvá válj!

Az őszi időszakban a turisták gyakran keresik azokat a szálláshelyeket, amelyek a hűvösebb időjáráshoz és az őszi hangulathoz a leginkább illenek. Ezért is fontos többek között, hogy a magán szállásadók még időben felkészítsék az épületeiket az őszi szezonra. Ide tartozik a fűtésrendszer ellenőrzése, esetleg a nyílászárók korszerűsítése és karbantartása, a kényelmi szolgáltatások (vastagabb plédek, takarók, meleg italok) biztosítása, de például a szobák őszi dekorációjának megfontolása is.

Ha esetleg még nem tetted, az őszi szezon elején szintén fontos, hogy elindítsd marketingkampányaidat is és vonzó ajánlatokkal csalogasd potenciális vendégeidet. Az időjárás változása, az őszi ünnepek és rendezvények lehetőséget teremtenek a különleges ajánlatokra. Emellett a foglalási rendszerek és a weboldalak naprakészen tartása is kiemelt fontosságú, hogy az érdeklődők könnyen megtalálhassák és lefoglalhassák szállásaikat.

Az őszi időszakban a vendégek gyakran hosszabb tartózkodásokat is terveznek, mivel az évszak rengeteg különféle tevékenységet kínál, például túrázást, szüreti fesztiválokat és egyéb kirándulásokat. A szállásadóknak ezekre a hosszabb tartózkodásokra is készülniük kell, a vendégek kényelmét szolgáló extrák, például jól felszerelt konyha vagy mosógép biztosításával. Az időjárás is változékony lehet az év utolsó hónapjaiban, és a korábban megálmodott terveket, programokat könnyen átírhatja. Ennek fényében érdemes rugalmas lemondási és visszatérítési politikát alkalmaznod, hogy a vendégek bizalommal foglalhassanak szállást nálad, még akkor is, ha önhibájukon kívül változnak a kilátásaik.

Az őszi nagyüzemben a szállásadóknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk az ügyfélkapcsolatra és a vendégelégedettségre is. Élményt kell nyújtaniuk, hogy pozitív értékeléseket és visszatérő kuncsaftokat szerezzenek. A gyors és hatékony problémamegoldás és a vendégek kéréseire való figyelmes reagálás fontos része ennek a folyamatnak.

A vendégek kényelméhez azonban az is hozzátartozik, hogy például akár bankkártyával is fizethessenek. Ha azt szeretnéd, hogy minden tekintetben pozitív kép alakuljon ki rólad a vendégeid körében, biztosítsd nekik a digitális fizetési lehetőséget. És hogy miért éri ez meg neked – az elégedett vendégeken kívül? Például azért, mert a kártyaelfogadás – a többi közt – csökkenti az adminisztratív terheket. Miközben a készpénzkezeléssel járó feladatok, például a bevétel számlázása, az ügyfelek számláinak kezelése és a bankba történő napi befizetések plusz terhet jelentenek, a bankkártyás fizetés lehetővé teszi a tranzakciók automatizálását és nyomon követését, ami egyszerűsíti a papírmunkát és csökkenti az emberi hibák lehetőségét. Ez időt és energiát takarít meg, amit egyéb fontos feladatokra fordíthatsz.

A bankszámládra érkezett bevételedből gyakorlatilag akár te is azonnal befizetheted a számláidat és rendezheted egyéb kiadásaidat. Egy hónapban akár több órát is megspórolhatsz azzal, hogy nem állsz sorba készpénzért a bankautomatánál. Ráadásul ahhoz, hogy te is kártyaelfogadóvá válj, nem kell mást tenned, mint letöltened Android típusú telefonodra egy alkalmazást, és Telefonterminállá alakítanod azt. Ezután pedig már csak annyit kell felelned elégedetten, hogy „Persze!”, amikor ügyfeleid arról kérdeznek, lehet-e nálad kártyával fizetni.

Miért különösen fontos, hogy a vendégeid akár kártyával is fizethessenek nálad? Azért, mert:

  • Az emberek szívesen fizetnének kártyával, akkor is, ha nem beszélnek róla.
  • Kártyával az élet gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb!
  • A kártyaelfogadás ma már alap!
  • Kártyaelfogadással népszerűbb lehet a vállalkozásod másokénál.
  • Ráadásul a terminál a barátod, aki eddig bevezette, megszerette!

Ha kis- és középvállalkozásod van, de még nem vagy bankkártya-elfogadó, az elinduláshoz hasznos segítséget találsz erre az oldalra kattintva!

Képforrás: Getty Images

Ezek is érdekelhetnek