Nem fog mindig minden vendég készpénzzel fizetni a fodrászánál, így ma már egyáltalán nem mindegy, hogy egy szalonban van-e érintésmentes kártyás fizetési opció – főként, hogy a vendégek még akkor is igénylik ennek a lehetőségét, ha esetleg nem mondják. Összegyűjtöttünk egy csokorra valót a bankkártyás fizetéssel kapcsolatos tévhitekről.

A megszokás nagy úr. Szinte mindannyian rutinszerűen végezzük ugyanazokat a gyakorlatokat nap mint nap otthon és a munkahelyünkön egyaránt. Pedig, ha néha felülvizsgálnánk, hogy egy-egy bevett cselekvésnek mik az előnyei és a hátrányai, igencsak meglepődnénk.

Gyakran néhány év vagy hónap alatt sok minden megváltozik, ami miatt érdemes lenne változtatnunk, de ez fel sem merül bennünk, hiszen a rutin éppen attól rutin, hogy nem gondolkodunk rajta, nem kérdőjelezzük meg, egyszerűen csak csináljuk.

Ezúttal az érintésmentes fizetéssel kapcsolatos tévhitekből gyűjtöttünk össze egy csokorra valót, ugyanis legyen szó szépségiparról vagy szinte bármilyen szolgáltatói szektorról, biztosak lehetünk benne, hogy mára a technológia és a vásárlói igény felülírta a jól ismert rutint.

  1. A fodrásznál mindig mindenki készpénzzel fog fizetni.

Magyarországon az elmúlt évtizedekben megkérdőjelezhetetlen gyakorlattá vált, hogy a fodrászatokban és a kozmetikákban a vendégek készpénzzel fizettek. Ez azonban változik gyorsabban és nagyobb ütemben, mint azt bármelyikünk gondolná! Elég csak körbenéznünk a neten, ma már hány üzletben kínálnak kártyás fizetési lehetőséget országszerte. Megkérdőjeleződött a megkérdőjelezhetetlen és bizonyítottá vált, hogy a kártyaelfogadás igenis menő!

  1. Teljesen mindegy, hogy van-e saját POS-terminálom vagy nincs.

Ahogy a frizuradivat, idővel úgy változnak a vendégek elvárásai is. Az elmúlt időszakban például egyre többen kezdték mellőzni a készpénz használatát, nem meglepő módon, hiszen a pandémia is egy új, plusz lendületet adott ennek a tendenciának. A fiatalok számára ma már alapértelmezett dolog az érintésmentes fizetés, de az idősebbek közül is egyre többen nyúlnak a plasztikkártyájuk után. Márpedig aki kimarad, lemarad!

  1. Semmi hasznom nem származik abból, ha bevezetem a bankkártyás fizetést.

A kártyaelfogadással többet nyersz, mint amennyi a költsége, és itt korántsem kizárólag a POS-terminál fenntartásával kapcsolatos díjakról beszélünk. A vállalkozások sokszor figyelmen kívül hagyják, mekkora előnyt jelent a pontos, kényelmes, érintésmentes fizetési lehetőség biztosítása a vendégek számára.

  1. Nem hiszem, hogy a vendégeim annyira szeretnének bankkártyával fizetni.

Egyre több vállalkozó tapasztalja meg azt, amire iparági szakértők már régóta figyelmeztetnek, hogy bár elsőre nem feltétlen gondolnánk, de igenis van ügyféligény, csak nem mindig látható! Kérdezd csak meg a vendégeidet, mit szólnának, ha mostantól érintésmentesen, kártyával is fizethetnének – csak aztán ne lepődj meg a válaszokon!

  1. A készpénzhez képest a bankkártyás fizetésnek nincs előnye.

Nemcsak, hogy téves ez az állítás is, de többszörösen is cáfolható. A kártyaelfogadás ugyanis gyorsabb, mint a készpénz és technikailag is egyszerű. Ezt a vendégek is tudják, hiszen nap mint nap használják a kártyájukat az élelmiszerboltban, a patikában, online rendelések leadásakor vagy éppen csekkbefizetéskor.

  1. Ha bevezetem a kártyás fizetést, soha többet nem kapok borravalót.

rtyával is kaphatsz borravalót! Mint ma már gyakorlatilag mindennek, ennek is adottak a technikai feltételei. Komolyan azt gondolod, hogy ennyi étterem, bár és egyéb szolgáltató használná évek óta a POS-terminált, ha ezzel elesne a jattól? Ma már akár azt is lehetővé teszik a különböző terminálok, hogy a vendég fix összegek közül válasszon. Ő maga is beállíthatja, mennyi plusz pénzt vonjanak le a kártyájáról, de végső esetben akár a készpénzes borravalónál is maradhat.

Képforrás: Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek