Fodor Bettina a munkájában a papír- és készpénzmentességet részesíti előnyben, ezért az ügyfelei sokszor csak online-könyvelőként hivatkoznak rá. Ő is találkozik azokkal a kifogásokkal, amik gyakran gördítenek akadályokat a kártyaelfogadóvá válás útján járó kisvállalkozások elé. Saját példáján keresztül most pályatársait, a könyvelőket szeretné megszólítani és beavatni abba, hogy miért egyszerűbb készpénzt nem használó ügyféllel együtt dolgozni. Fodor Bettina írása.

Évekkel ezelőtt, még a 2010-es években egy könyvelői továbbképzés „reklámszünetében” láttam egy prezentációt egy nyomtató- és szkennergépről, ami papírmentes könyvelőirodát ígért a karakterfelismerő szoftverének köszönhetően. Bár akkor még nagyon futurisztikusnak – és drágának – tűnt egy ilyen gép beszerzésének ötlete, mégis nagyszerű elképzelésnek találtam. Lépésről lépésre haladtunk, hogy ezt a célt egyszer megvalósíthassuk a könyvelőirodánkban. Ennek eléréséhez a reklámszöveggel ellentétben nemcsak egy masinára volt szükség, hanem számtalan programra, eszközre és megfelelő beállítottságú, tanulékony munkatársakra is. Szerencsére utóbbiak rendelkezésünkre álltak már. Ahogy vettük az újabb gépeket, amik egyre okosabbak voltak, úgy jöttem rá, hogy egyre hatékonyabban tudunk velük dolgozni. Ugyanez volt a helyzet a szoftverekkel is. Noha egy szoftver éves díja vetekedett egy munkatárs havi munkabérével, de két ember feladatait tudta elvégezni. Az ezzel megspórolt pénzt marketingre költhettük, így drasztikusan növekedett az ügyfélkörünk anélkül, hogy megszakadtunk volna a munkában. Egy év alatt megdupláztuk az ügyfeleink számát – de a kapacitásunk végét még ma sem értük el, pedig immár közel négy-öt éve teljesen papírmentesen működünk.

Ahogy egyre magasabb szintre lépett a szemléletváltásunk, úgy kezdtek az ügyfeleink is változni, és egyre inkább megfogalmazódott az igény a részükről, hogy értsünk a XXI. századi technológiákhoz. Ráadásul innovatív könyvelési elvárásai nem csupán a hightech startup-kaliberű ügyfeleinknek voltak, hanem szinte valamennyi vállalkozói rétegnek. Mivel mi tudtunk könyvelni papírmentesen, ezért az ügyfeleknek is képesek voltunk arra vonatkozóan tanácsokat adni, hogy kereshetnek pénzt készpénzmentesen. Ez miközben szintén növelte a hatékonyságunkat, az ő bevételeikre is jó hatással volt.

Korábban sok esetben jelentett problémát, hogy mikor év végén házipénztár-egyenleget kértünk az ügyféltől, az egy vállrándítással csupán annyit felelt: „Ott van a könyvelésben!”. A könyvelésben valóban van pénztáregyenleg, de az – a tapasztalatok szerint – ritkán mutat valós képet. Mióta viszont az ügyfeleink többnyire hanyagolják a készpénzes megoldásokat, hihetőbb a könyvelésben lévő pénztáregyenleg is, hisz alig létezik ma már olyan pénzmozgás, ami ne lenne követhető. További előnye a készpénzmentes ügyfeleknek, hogy a legtöbb elszámolóház, illetve banki szolgáltató tud hozzájuk adni könyvelői hozzáférést. Így a saját ritmusunk szerint, a belépő kódunkkal tudjuk ezeknek a könyvelését lekérni és feldolgozni. Nem kell az ügyfélre várni, aki épp „nyaral”, „nem elérhető”, „elfelejti, de majd jövőhéten küldi”. Egyszerűen csak belépünk a platformra, a szükséges információkat egyszerűen, pár kattintással kinyerjük, és már könyvelhetjük is.

Amit az ügyfeleink is szeretnek a készpénzmentességben, hogy nem kell várniuk a vevőik, megrendelőik kifizetésére, nem szükséges velük személyes találkozót egyeztetniük a pénzügyi rendezéshez, mert utalással perceken belül megkapják a kiszámlázott összeget. Ugyanakkor, ha nem fizet nekik valaki, akkor csak egyszerűen felmondják a szerződést, esetleg nem küldik a csomagot, attól függően, hogy milyen vállalkozásról van szó. Egy gyors bankkártyaművelet vagy pár laza kattintás, és nincs apró keresgélés sem – az automatizmusok teszik a dolgukat minden esetben.

A vevő boldog, az eladó boldog, a könyvelő boldog!

Azért is ajánlom, hogy minél több iroda vállaljon készpénzmentes ügyfelet, mert így követhetőbbé válik a vállalkozás könyvelése, ami főként a zárások alkalmával könnyíti meg az egész éves munka átnézését, ellenőrzését.

Miért érdemes vállalkozóként/ügyfélként is a készpénzmentességet választani? Azért, mert:

  • Kártyával az élet gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb!
  • Az emberek szívesen fizetnének kártyával, akkor is, ha nem beszélnek róla.
  • A kártyaelfogadás ma már alap!
  • Kártyaelfogadással népszerűbb lehet a vállalkozás másokénál.
  • Kártyával az emberek többet költhetnek és nőhet az előre nem tervezett vásárlások száma is!
  • Kártyával is adható borravaló.

Ráadásul a terminál a barátod, aki eddig bevezette, megszerette!

Ha kis- és középvállalkozásod van, de még nem vagy bankkártya-elfogadó, az elinduláshoz hasznos segítséget találsz erre az oldalra kattintva!

Képforrás: Getty Images

Ezek is érdekelhetnek