Egyéni vállalkozóként, de akár mikro- vagy kisvállalkozás vezetőjeként is érdemes időről időre átgondolni, mit tehetünk a fejlődésért szakmai és pénzügyi téren. Nem csupán a céges bankszámla vezetésével vagy éppen a hitelfelvétellel kapcsolatos gyakorlatunkat reformálhatjuk meg, hanem a vendégek fizetési lehetőségeit is sikeresen és gyorsan bővíthetjük. Minden csak szándék és akarat kérdése.

Hatékonyság, gyorsaság, ügyfélközpontúság, modern technológia használata, digitális forradalom – korántsem csak a multinacionális nagyvállalatoknak érdemes ezekkel a területekkel foglalkozniuk, hogy lépéselőnyhöz jussanak a piaci versenyben a többiekhez képest. Fodrászati mikrovállalkozás vezetőjeként, egyéni vagy kisvállalkozóként is sokat tehet az ember azért, hogy hosszú távon is biztosítsa azt a vendégkört – és bevételt –, ami hozzájárul az egzisztenciális biztonsága fenntartásához, ráadásul további fejlesztések alapja lehet. Összegyűjtöttünk néhány kulcsfontosságú szempontot, amelyet nem árt észben tartani!

Szakmai kérdések

Nyilvánvalóan elengedhetetlen egy jó helyen lévő, ízlésesen berendezett szalon, a minőségi alapanyagok használata, a folyamatos képzés és továbbképzés ahhoz, hogy a vendégek elégedettek legyenek egy fodrásszal vagy fodrászattal. Sajnos azonban ez ma már korántsem elegendő! Ahhoz, hogy távlati terveket kovácsolhasson az ember fodrászként, folyamatos fejlesztésekre és az aktuális trendek nyomon követésére is szükség van. Érdemes jelen lenni nem csupán a világhálón, hanem a közösségi média felületein is – az éppen adott vendégkör vagy megcélzott potenciális új csoport internethasználati szokásaihoz igazodva.

Pénzügyi kérdések

Természetesen nagyon fontos az adóügyi és egyéb jogszabályi változások nyomon követése, emellett érdemes odafigyelni a pénzügyek racionalizálásának lehetőségeire is. Ez azonban nem csupán a céges bankszámla vezetésével vagy éppen a hitelfelvétellel kapcsolatos költségek kordában tartását jelenti!

Érdemes időről időre újragondolni a vendégek fizetési lehetőségeivel kapcsolatos teendőket. Ha például még nincs lehetőség kártyás fizetésre, megfontolandóak az alábbi szempontok egy POS-terminál beüzemelése kapcsán:

  1. A kártyaelfogadással többet nyersz, mint amennyi a költsége.
  2. Kártyával is kaphatsz borravalót!
  3. Van ügyféligény a kártyás fizetésre, csak nem mindig látható!
  4. A kártyaelfogadás menő!
  5. A kártyaelfogadás gyorsabb, mint a készpénz és technikailag is egyszerű.

Ha a cikket olvasva kedved kaptál és a kártyaelfogadás mellett döntöttél, hasznos segítséget találsz az elinduláshoz erre az oldalra kattintva!

Képforrás: Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek