Mikro- vagy kisvállalkozó fodrászként érdemes olyan innovatív vállalkozásfejlesztési megoldásokban gondolkodnod, amelyekkel kis ráfordítással nagy elégedettségnövekedést érhetsz el, emellett figyelembe veszik a vendégek elmúlt években felvett új szokásait is. Tipikus példája ennek a készpénzhasználat rovására előretörő kártyaelfogadás biztosítása.

Bár a koronavírus-járvány rendkívül kiszámíthatatlanná tette az elmúlt két évet, aki vállalkozásfejlesztésben gondolkodik, néhány biztos tényezővel azért számolhat. Az emberek – főként a pandémia hatására – felvett szokásai és az elmúlt években fokozatosan erősödő igények ugyanis akkor sem változnak meg egyik napról a másikra, ha a Covid újabb és újabb variánsai időről időre fel is forgatják az életünket.

Nézzük, melyek ezek a szokások, illetve igények, és hogyan érdemes fodrászként ezekre építve lépéselőnyre szert tenni a versenytársakhoz képest!

  1. A digitális forradalom elhozta a digitális fizetés forradalmát
  2. Ma már generációk széles köre ódzkodik a készpénzhasználattól, és szeretne helyette más megoldást a legalapvetőbb szolgáltatások – így a szépségiparhoz tartozó fodrászat – esetében is.
  3. Mivel ma már szinte mindenhol lehet kártyával fizetni, így ez az opció szimpla lehetőségből fokozatosan alapelvárássá válik. Aki kimarad, az lemarad.
  4. Egyre többen szeretik online, napról napra követni pénzügyeik, kiadásaik alakulását. Ehhez arra van szükségük, hogy az olyan költések is megjelenjenek a banki kivonatukban, mint például a fodrásznál, a körmösnél vagy a kozmetikusnál elköltött összegek.
  5. Mikro-, egyéni vagy kisvállalkozóként érdemes olyan területeken fejleszteni, amelyek viszonylag kis ráfordítással jelentős elégedettségnövekedést hoznak a vendégek körében, miközben pozitívan meg is különböztetik az adott szakembert a konkurensektől.
  6. Nem kell feltétlenül szakmai vonalon gondolkodni, ha fejlesztésről van szó. Adminisztratív vagy más technikai jellegű vonatkozásban is bevezethetsz innovációkat!

Bár először meglepő lépésnek tűnhet, végiggondolva a kártyaelfogadó terminál bevezetésének lehetőségét rájövünk, hogy annak számtalan előnye van, és korántsem jár nehézséggel:

  1. A kártyaelfogadás ugyanis többet hoz a konyhára, mint amennyit visz.
  2. Kártyával az élet gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb.
  3. Kártyával is kaphatsz borravalót!
  4. Az emberek szívesen fizetnének kártyával, akkor is, ha nem beszélnek róla.
  5. A kártyaelfogadással népszerűbb lehet a vállalkozásod másokénál!
  6. A terminál a barátod, aki eddig bevezette, megszerette!
  7. A kártyaelfogadás ma már alap!

Ha kis- és középvállalkozásod van, de még nem vagy bankkártya-elfogadó, az elinduláshoz hasznos segítséget találsz erre az oldalra kattintva!

Képforrás: Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek