A koronavírus megjelenése alaposan felforgatta az edzőtermek és a személyi edzés világát, hiszen ez a terület az elsők között kényszerült korlátozó intézkedések bevezetésére. Az azóta eltelt időszakban sokan álltak át az online működésre, most pedig, hogy lassanként újra megnyithatnak a termek – a sportolók mellett – a védettségi igazolvánnyal rendelkezők számára is, csak reménykedni lehet, hogy a bő egy éve otthon ülő emberek ismét ellátogatnak a kedvenc személyi edzőjükhöz.

Érdemes tehát elgondolkodni, hogy a jövőben milyen szolgáltatásokkal lehet becsábítani az embereket a terembe, de azt is érdemes megnézni, hogy milyen lehetőségek jelentek meg az elmúlt év során, amelyek az otthoni edzést segítették. Mivel könnyen elképzelhető, hogy a közeli jövőben át kell majd még élnünk a mostani járvány idején tapasztalt, vagy ahhoz hasonló lezárásokat, azok az edzők járnak jól, akiknek erre is lesz válaszuk. Lássuk, milyen technológiai újdonságok jelentek meg, és hogy mivel tudsz az ügyfeleidnek olyan extrát nyújtani, amivel előnybe kerülhetsz a versenytársaiddal szemben.

Edzőterem a lakásban

Bár ezek a berendezések ma még elég drágák, egy piackutató felmérése szerint ez a szegmens komoly növekedés elé néz az előttünk álló öt évben. Az olyan luxusmárkák mellett, mint a Peloton és a NordicTrack, amelyek elképesztően összetett és drága rendszereket forgalmaznak, a közeljövőben olyan cégek törhetnek előre, mint például a JAXJOX, amely internetre csatlakoztatható, szenzorokkal felszerelt súlyokkal vagy épp kettlebellekkel viszi az edzést világát az adatalapú jövőbe.

Érdemes figyelni erre a területre, mert ma már a videojátékgyártó Nintendo is kínál olyan lehetőséget mint a Ring Fit, amely egy, a konzolhoz csatlakoztatható sporteszköz, amelyhez teljes edzésterv is jár egy kalandjáték formájában.

Személyi edző a telefonon

Bár az elmúlt egy év után valószínűleg keveseknek kell mondani, de a jövő – illetve a jelen – a különféle edzéstámogató, edzést elősegítő okostelefonos applikációké. A Világgazdasági Fórum statisztikái szerint a tavalyi év első felében 50 százalékkal növekedett a különféle fitness-appok letöltése és ma már több száz előfizetéses szolgáltatás közül választhatnak az izmosodni vágyók.

Adatok adatok hátán

Az informatika világában népszerű mondás szerint az adat az új arany, ez alól pedig nem kivétel az edzés világa sem. A különféle fitness-karkötők, trackerek adatai teljesebb képet adnak az ügyfeleid fizikai állapotáról, így pontosabban meg lehet állapítani, hogy kinek milyen típusú edzésre, esetleg milyen étrendbeli változtatásra van szüksége, hogy a lehető leghatékonyabban tudja végrehajtani az edzéstervét. Ásd bele magad egy picit jobban az adatok kezelésébe és értelmezésébe, komoly előnyre tehetsz szert ezáltal!

Így csábítsd vissza az ügyfeleidet a terembe!

Az újranyitás persze most ezeket a technológiákat egy kicsit a háttérbe fogja szorítani, de nem szabad róluk megfeledkezni. Idő kérdése ugyanis, hogy mikor érkezik egy, a mostanihoz hasonló járvány, amikor azok lesznek lépéselőnyben, akik akár távolról is képesek foglalkozni az ügyfeleikkel.

Most pedig az alábbi módszerekkel növelheted az esélyét, hogy a termekbe visszatérők téged válasszanak: az adatok elemzésével személyesebb, pontosabb edzéstervek összeállítása, a technológia bevonása a vendégeid edzési szokásainak alakításába (pl. telefonos emlékeztetők, lépésszámláló, kalóriaszámláló, stb.), hibrid, azaz a teremben, de akár otthon is elvégezhető edzéstervek kidolgozása. Most, a nyitás idején pedig szentelj egy kicsit több figyelmet a közösségi oldalakon vagy máshol futtatott reklámoknak: egy pici odafigyeléssel komoly előnyre tehetsz szert a konkurenciával szemben.

Képforrás: Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek